onsdag 2 september 2015

MÄJA FÄBODAR

På väg

Titt ut


Tipspromenad


Totte kan stava

Tomas poserar

Snyggisar

Skägglav

Kanske mossa


Fotograferar fotografen

Kaffe

Kurator Malin

Glada Bengt kan en massa om svampar

Där satt den, nästan, knivkastning

Hmf!

Hästskokastning

Nåt klurigt på gång

Va varé nu igen femman va?

I väntan på kaffe

Lägg till bildtext

Vem har den fina?

Per så klart.

Stefan

Maliiin!

Malin fotar blåbärsris.


En roddtur

Namnam

Upp till toppstugan
Hej å hå...


måndag 31 augusti 2015

EN DAG PÅ ÖRNSKÖLDSVIKS MUSEUM

Lek med Maria Lagerborgs konstverk

Rosebud Sioux


Jan-Ola och Mona beundrar fotografierna

Totte tycker om bilderna

Mona och Kristina låter sig inspireras inför nästa frisörbesök

Lek i Nolavonda

Glad Selfie - Nöjda efter en fin dag

tisdag 25 augusti 2015

söndag 23 augusti 2015

Nu är personalen laddad

Nu har all personal på skolan varit iväg på härliga jobbdagar på Kerstins Udde i Trehörningsjö.
Under en morgonpromenad tog vår elevassistent Mona denna fantastiska bild.

måndag 10 augusti 2015

NU KÖR VI SNART IGÅNG IGEN!

Vi hoppas att alla har haft en skön sommar och nu hälsar vi alla nya och gamla elever välkomna! 

onsdag 10 juni 2015

Cyrano de Bergerac vilar...

under sommaren men sedan är tanken att vi ska ut på turné. Vi tänkte åka till Härnösand till hösten och spela för landstingspolitiker och så klart för vår chef på Regional utveckling. Det blir kul det!
Tills vidare visar vi några strålande porträttbilder på några av skådisarna.
Bakom kameran: Thomas Larsson


Poeten som älskar poesi, bakverk och kärlek spelad av Jan-Ola Palmkvist

Hungrig orakad och trött men soldaten, spelad av Sara Berggren, bjuder ändå på ett leende.
i bakgrunden den kärlekskranke Christian, spelad av, ja just det, Kristian Isberg

En pryo i bageriet, en smäktande Christian och Roxannes tant
Peter Sundlöf, Christian Isberg och Eva Genborg

Den omistlige, Soldat Kamrat och prologen, spelas av Thomas Neuendorff

Poet nummer två, Håkan Andersson, kanske lite trött, kanske lite mätt på kakor, kanske bara lite tagen av stunden..

tisdag 9 juni 2015

Avslutning i Elimkyrkan

Först på plats Uffe och Mange.

och här har vi Andreas och "DubbelThomas på första bänk.

Glada flickor

Lite glest i bänkarna men snart fylls det på

Ja, dagens värdpar gjorde bra ifrån sig

En av våra distanselever kom i denna fantastiska klänning.

Och Haider höll ett tal så att alla lärare började gråta.

Thomas läste en mycket fin sommardikt.